reklamace GoPro HERO8

Reklamace GoPro HERO8 Black

Při počtu kamer, které máme k dispozici jsme se bohužel nevyhnuli problémům a proto jsme museli GoPro HERO8 Black reklamovat. Co konkrétně na kameře nefungovalo, jak se to projevovalo a jak dopadla reklamace? Připravili jsme si pro vás tento článek. Třeba někomu může pomoci.

Co jsme si při reklamaci uvědomili?

Asi to vyzní jako PR, ale jakákoli elektronika se může kdykoli porouchat. Asi už víte, že klientům pomáháme s reklamacemi iPhonů u kterých mohou mít jejich majitelé mnohdy pocit, že se jedná o dokonalý stroj, ale pravda to tak úplně není. Stejně tak to je i u akčních kamer GoPro, které prostě a jednoduše nejsou vždy dokonalé.

Když jsme se nad tím zamysleli, tak v našem případě není reklamace až tak velký problém, protože kamer máme více a klienty tak dokážeme obsloužit i kdyby se nám některá porouchala. Pro běžného člověka, který si kameru koupí však může znamenat reklamace velký problém. Proč?

Představte si, že týden před dovolenou zjistíte, že vám kamera nefunguje tak, jak má. Co budete dělat? Kameru dáte na reklamaci, na kterou má prodejce/servis 30 dní. Vy za poruchu kamery pravděpodobně nemůžete, ale co je vám to platné. A že se tyto případy stávají známe z praxe, kdy nám klienti volají, jestli nejde půjčit jenom kamera, protože ta jejich přestala fungovat.

I toto je možná důvod k zamyšlení, proč si kameru kvůli letní a zimní dovolené raději půjčit. Ale zpět k reklamaci.

Závady na GoPro HERO8 Black

Na naší akční kameře GoPro HERO8 Black jsme během natáčení zjistili, že kamera nezaznamenává zvuk. U 90% případů to v podstatě ani nevadí, protože zvuk v drtivé většině "stáhneme" a do pozadí použijeme hudbu. Přesto si nemůžeme dovolit takovou kameru půjčovat. To však nebyl jediný problém, se kterým jsme se setkali.

Než jsme kameru předali na reklamaci, provedli jsme všechny doporučené kroky výrobcem, protože se často může stát, že se jedná čistě o softwarový problém, který lze vyřešit z pomocí domova. Co jsme tedy udělali?

Tovární nastavení

Přímo v menu kamery jsme spustili reset do továrního nastavení. Kde tuto možnost najdete? Preferences - Reset - Factory Reset. Obsah karty tím sice nesmažete, doporučujeme však udělat raději její zálohu. V našem případě to však nepomohlo. Problém se zvuk zůstal.

Aktualizace systému

Kameru lze jednoduše spárovat s telefonem a v případě, že se objeví možnost aktualizace, kamera si o ní řekne. Náš další problém však byl v tom, že kamera s telefonem spárovat nešla. Tím jsme objevili problém číslo dva.

Kamera nejde spárovat s telefonem ani tabletem

Když jsme chtěli zjistit, jestli kamera nechce aktualizaci, zjistili jsme, že se nám nedaří spárovat kameru s telefonem a proto jsme hledali možné řešení. Smazali jsme všechny kamery z GoPro aplikace, ale nepomohlo. Smazali jsme v telefonu všechny kamery ze seznamu bluetooth zařízení, ale taky nepomohlo. Vyzkoušeli jsme (díky iPhone půjčovně) jiné telefony a iPad, ale to taky nepomohlo. Změna pásma (2.4GHz vs. 5Ghz) ani celkový reset tohoto připojení taky nemohlo. Jediná možnost tak byla aktualizovat kameru přes SD kartu. Stáhli jsme si proto nejnovější verzi pro kameru, nahráli ji na kartu a aktualizaci jsme spustili manuálně. Bohužel výsledek žádný. V tomto případě už jsme věděli, že se reklamaci nevyhneme.

Ochranná sklíčka na kameře

S reklamacemi máme bohaté zkušenosti, takže jsme neměli obavy z toho, že by nám byla reklamace zamítnutá. Napadlo nás však, co bude s ochrannými sklíčky v momentě, kdy nám kameru vymění za nový kus. Nepoužíváme totiž skla z ebaye za 2 dolary, ale originální od GoPro za 599 Kč. Proto jsme napsali českému distributorovi GOHD.cz jak se tato situace řeší.

Za dva dny nám dorazila odpověď, že v případě výměny kamery o skla bohužel přijdeme, protože nemají možnost, jak nahradit skla za nová. To mě docela zklamalo ani tak ne kvůli penězům, ale kvůli přístupu. Kameru si chráníte ne zrovna levným způsobem, navíc ještě použijete ORIGINÁL od GoPro, ale v momentě, kdy je s kamerou problém o tu ochranu přijdete. To je jak kdybych si u nového auta nechal při konfiguraci udělat za příplatek tažné zařízení a v případě, že by bylo auto vadné, tak mi dají nové, ale bez tažného, které si musím znovu zakoupit. Nedává mi to moc smysl.

Průběh reklamace

25. dubna 2020 jsme osobně předali kameru prodejci (Alza.cz).

22. května 2020 jsme dostali balíček od PPL s novou kamerou.

Bez kamery jsme tak byli v podstatě bez pár dní měsíc. Reklamace byla samozřejmě uznaná, ale ochranná sklíčka musíme koupit nová. Při ceně kamery je to však malá investice a navíc máme vyzkoušené, že originální sklíčka oproti těm levným opravdu hodně vydrží.

Závěrem

Upřímně, jediné pozitivum na této reklamaci vidíme v tom, že nebyly žádné problémy ze strany prodejce, případně distributora. Kameru jsme dostali novou, ale na druhou stranu, přišli jsme o nalepená ochranná skla (přední i zadní) a délka reklamace (téměř měsíc) taky není něco, za co bychom mohli tleskat. A věřím, že nejsme jediní. Pokud narazíme na nějaký další problém, zkusíme se obrátit přímo na oficiálního prodejce GOPRO.com.









© 2020 | GOpujcovna.cz | Všechna práva vyhrazena

Created by www.ipre.cz